UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO – TOWARZYSTWA KRZEWIENIA KULTURY FIZYCZNEJ – MIEJSKIEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI „ DUKLA ”
§ 1.
Stowarzyszenie Kultury Fizycznej nosi nazwę Uczniowski Klub Sportowy – Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej – Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji „ DUKLA ” zwane dalej Klubem.
§ 2.
Siedzibą Klubu jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Dukli ul. Armii Krajowej 1a.
§ 3.
Klub działa na terenie kraju i poza jego granicami.
§ 4. 1.
Klub jest uczniowskim klubem sportowym w rozumieniu art.7 ustawy o sporcie , spełnia kryteria organizacji pożytku publicznego w myśl art. 20 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. 2. Klub działa na podstawie: ustawy z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie, ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, ustawy ,,Prawo o stowarzyszeniach”, innych ustaw oraz własnego Statutu.
§ 5.
Klub posiada osobowość prawną i podlega wpisowi do ewidencji starosty krośnieńskiego.
§ 6.
Klub używa pieczęci, odznak i znaków organizacyjnych z zachowaniem obowiązujących przepisów w tym zakresie. § 7. Klub jako osoba prawna może być członkiem innych stowarzyszeń i związków. § 8. Klub opiera swoją działalność na aktywności społecznej swoich członków. Do realizacji zadań statutowych Klub może zatrudniać pracowników.
§ 9.
Celem Klubu jest propagowanie i rozwój kultury fizycznej, podnoszenie sprawności psycho-fizycznej, profilaktyka zdrowotna i popularyzacja zdrowego stylu życiowym w środowisku dzieci i młodzieży szkolnej . Integracja środowisk uczniowskich, rodzicielskich, nauczycielskich i sympatyków Klubu. Organizowanie wypoczynku o charakterze rekreacyjno sportowym . Kształtowanie pozytywnych dla dzieci i młodzieży cech charakteru i osobowości.
§ 10.
Klub realizuje swoje cele, o których mowa w § 9. W szczególności przez : programowanie działalności sportowo – rekreacyjnej organizowanie imprez sportowych wspomaganie realizacji szkolnych zajęć wychowania fizycznego, organizowanie aktywnego spędzania czasu wolnego i sportowych zajęć pozalekcyjnych, organizowanie różnorodnych form współzawodnictwa sportowego szkolenie i doszkalanie wolontariuszy organizowanie kolonii, obozów i innych form wypoczynku z programem sportowo – rekreacyjnym tworzenie zespołów systematycznego uczestnictwa w zajęciach sportowo – rekreacyjnych i prewencji zdrowotnej tworzenie warunków dla udostępnienia sprzętu, urządzeń i obiektów sportowych działanie na rzecz zwiększenia ilości urządzeń i obiektów sportowych drukowanie i kolportowanie wydawnictw, folderów i ulotek współpracę z osobami fizycznymi i prawnymi w celu zabezpieczenia środków finansowych Prowadzenie działalności gospodarczej z godnie z obowiązującym prawem
§ 11
Klub realizuje swoje zadania statutowe we współdziałaniu z Zespołem Szkół nr 1 w Dukli , Zespołem Szkół nr 2 w Dukli , MOSiR Dukla , klubami sportowymi i władzami samorządowymi. § 12 Klub opiera swoją działalność przede wszystkim na społecznej pracy swoich członków i działaczy oraz pomocy rodziców uczniów w oparciu o własną bazę sportowo – rekreacyjną, Zespołu Szkół nr 1 w Dukli i MOSiR w Dukli. § 13 1. Klub prowadzi działalność pożytku publicznego ; a/ działalność nieodpłatna pożytku publicznego: 93.12 Z Działalność klubów sportowych b/ działalność odpłatna pożytku publicznego: 93.12. Z Działalność klubów sportowych 2. Przychód z działalności odpłatnej pożytku publicznego służy wyłącznie do prowadzenia działalności pożytku publicznego .
Członkowie Klubu dzielą się na :
Zwyczajnych
Wspierających
Honorowych
Małoletni mogą być członkami klubu za zgodą ich przedstawicieli ustawowych .
Członków zwyczajnych przyjmuje Zarząd na podstawie pisemnego zgłoszenia.
Biernego i czynnego prawa wyborczego
Zgłaszania postulatów i wniosków wobec władz Klubu
Korzystanie z uprawnień członkowskich wynikających ze Statutowej działalności Klubu
Członkowie honorowi i wspierający Klub posiadają wszystkie prawa członków zwyczajnych z wyjątkiem czynnego prawa wyborczego.
Aktywnej działalności na rzecz rozwoju działalności Klubu.
Przestrzegania Statutu, regulaminów oraz przepisów obowiązujących w kulturze fizycznej
Dbanie o przestrzeganie zasad postępowania określonych aktami prawnymi i normami współżycia
Opłacanie rocznej składki członkowskiej na rzecz Klubu
Imię i nazwisko /nazwę/;
Miejsce zamieszkania /siedzibę/;
W przypadku osób fizycznych – datę urodzenia;
Oświadczenie o przystąpieniu ;
W przypadku małoletniego poniżej 16 lat zgodę przedstawicieli ustawowych ;
W przypadku kandydatów na członków wspierających zakres deklarowanej pomocy na rzecz klubu ;
Wystąpienie zgłoszonego na piśmie do Zarządu.
Rozwiązanie się stowarzyszenia.
c) wykluczenie na podstawie prawomocnej uchwały Zarządu w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Statutu.
2. Zawieszenie w prawach członkowskich przez Zarząd Klubu w wyniku naruszenia postanowień niniejszego Statutu.
3. Zawieszenie członka w prawach członkowskich polega na okresowym pozbawieniu go uprawnień statutowych, a w szczególności prawa do udziału w działalności programowej Klubu.
§ 23.
Władzami Klubu są:
1. Walne Zebranie Klubu
2. Zarząd
3. Komisja Rewizyjna
§ 24.
1. Kadencja władz klubu trwa cztery lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym w zależności od uchwały Walnego Zebrania klubu.
2. Zarząd i Komisja Rewizyjna mają prawo dokoptowania nowych członków w miejsce tych którzy ubyli w czasie kadencji. Liczba dokoptowanych członków danej władzy nie może przekroczyć ½ ogólnej liczby pochodzących z wyboru na Walnym Zebraniu Klubu.
2. Walne Zebranie Sprawozdawczo-wyborcze zwołane przez Zarząd raz na cztery lata.
3. Walne Zebranie Sprawozdawcze zwoływane jest przez Zarząd raz na rok .
1) Uchwalenie generalnych kierunków działalności Klubu
2) Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności ustępujących Władz Klubu.
3) Udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej
4) Wybór w głosowaniu jawnym lub tajnym Prezesa, członków, Zarządu i Komisji Rewizyjnej
5) Nadawanie godności Prezesa i Członka Honorowego
6) Uchwalenie wysokości składki członkowskiej
7) Podejmowanie uchwały o zmianie statutu i rozwiązaniu się klubu
8) Rozpatrywanie odwołań od Uchwały zarządu Klubu w sprawie wykluczenia i zawieszenia w prawach członka Klubu.
1) Z głosem stanowiącym oraz czynnym prawem wyborczym – Członkowie Zwyczajni Klubu
2) Z głosem doradczym i biernym prawem wyborczym – Członkowie Honorowi i Wspierający
a) w pierwszym terminie gdy uczestniczy w nim co najmniej połowa członków .
b) w drugim terminie bez względu na liczbę członków obecnych, o ile termin ten był podany w zawiadomieniu .
2. Uchwały w sprawie zmiany Statutu i rozwiązania Klubu mogą być podjęte tylko wtedy , gdy w Walnym Zebraniu bierze udział połowa członków .
3. Uchwały o zmianie Statutu lub rozwiązaniu się Klubu zostają podjęte jeżeli opowie się za nimi co najmniej dwie trzecie obecnych członków.
2. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu w terminie 2 miesięcy od daty zgłoszenia wniosku i obraduje nad sprawami , dla których zostało zwołane.
2. Prezes Klubu może być wybierany w odrębnym głosowaniu w pierwszej kolejności przez Walne Zebranie Klubu.
3. Członkowie Zarządu Klubu wybierani są przez Walne Zebranie Klubu po wyborze Prezesa.
1) Reprezentowanie Klubu na zewnątrz
2) Realizowanie programów i planów w zakresie rozwoju i podnoszenia poziomu kultury fizycznej oraz wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu
3) Występowanie w sprawach:
a ) Dotacji dla klubu
b) Szkolenia i doszkalania kadr wolontariuszy
c) Budowy urządzeń sportowych, produkcji sprzętu i urządzeń zgodnie z potrzebami kultury fizycznej
d) Wnioskowanie rozdziału środków na kulturę fizyczną
4) Zarządzenie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z odpowiednimi przepisami.
5) Uchwalenie planów działania i planów finansowych.
6) Ocenę działalności merytorycznej członków.
7) Rozpatrywanie odwołań według kompetencji.
8) Podejmowanie uchwał w sprawie członkostwa Klubu w innych stowarzyszeniach i jego udziału w podmiotach gospodarczych.
9) Powoływanie, nadzorowanie, rozwiązywanie wydziałów i komisji problemowych, działających na podstawie regulaminów.
10) Rozstrzyganie sporów związanych z działalnością Klubu według kompetencji.
11) Podejmowanie uchwał w sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych władz Klubu.
2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków.
2. Prezydium działa w okresach między posiedzeniami Zarządu.
3. Zakres uprawnień Prezydium określa regulamin uchwalony przez Zarząd.
4. Prezydium odbywa posiedzenia w miarę potrzeby nie rzadziej jednak niż raz na 6 tygodni.
§ 36.
1. Komisja Rewizyjna składa się z trzech do pięciu członków w tym Przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza.
1.1. Członkowie Komisji Rewizyjnej :
a/ nie mogą być członkami Zarządu Klubu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa , powinowactwa i lub podległości służbowej.
b/ nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
1.2. Członek Komisji Rewizyjnej wykonuje swoje funkcje społecznie i nie otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenia ani zwrotu kosztów.
2. Komisja Rewizyjna przeprowadza co najmniej raz w roku kontrolę całokształtu Klubu, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej pod względem celowości, rzetelności i gospodarności działań.
3. Komisja Rewizyjna przekłada Walnemu Zebraniu klubu sprawozdanie oraz posiada prawo stawiania wniosków w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Klubu.
4. Protokoły z przeprowadzonych kontroli komisja Rewizyjna przekłada Zarządowi.
5. Komisja Rewizyjna ma prawo wystąpienia do zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądania wyjaśnień oraz usunięcia nieprawidłowości.
6. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego Członek Komisji może brać udział w posiedzeniach zarządu i innych organów Klubu z głosem doradczym.
7. Komisja Rewizyjna ma prawo zgłaszania wniosku o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Klubu.
2. Najwyższym wyróżnieniem Klubu jest nadanie dla szczególnie zasłużonym w rozwoju kultury fizycznej wolontariuszy tytuł Honorowy Członek Uczniowskiego Klubu Sportowego-Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej – Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji „Dukla” i Honorowy Prezes Uczniowskiego Klubu Sportowego – Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej – Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji „Dukla ”.
a) Członków Klubu
b) Działaczy
2. Tryb postępowania dyscyplinarnego jak i rodzaje kar określają przepisy prawa państwowego oraz regulamin dyscyplinarny Klubu uchwalony przez Zarząd.
2. Na fundusze Klubu składają się:
a) Wpływy z zawodów organizowanych przez Klub
b) Dotacja
c)Roczne składki członków Klubu
d) Darowizny i zapisy
e) Dochody z majątku
f) Dochody z działalności gospodarczej
g) Inne wpływy
3. Dochody z działalności gospodarczej przeznacza się na realizację celów statutowych
Klub może prowadzić działalność gospodarczą, tylko w rozmiarach służących realizacji celów statutowych na ogólnych zasadach określonych w odrębnych przepisach wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego.
Dochód uzyskany z działalności gospodarczej służy realizacji celów statutowych działalności pożytku publicznego i nie może być przeznaczony do podziału między członków Stowarzyszenia.
Działalność w części dotyczącej działalności pożytku publicznego nie jest działalnością gospodarczą.
Majątek Klubu nie może być przekazywany na rzecz jego członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.
Klubu podjęty większością dwóch trzecich głosów przy obecności co najmniej połowy
uprawnionych do głosowania.
2. Uchwały o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel na jaki ma być
przeznaczony majątek.
3. Jeżeli uchwała, o której mówi punkt 2 nie stanowi inaczej, likwidatorami są prezes i
wiceprezes Zarządu Klubu.